با فروش محصولات خود در فروشگاه چیدمانک، صاحب فروشگاه اینترنتی شوید.
در این بخش قصد داریم شرایط و قوانین فروش محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی چیدمانک شرح بدهیم. فروشگاه اینترنتی چیدمانک با هدف ایجاد بازار فروش محصولات مختلف با قیمتهای شفاف و البته رقابت سالم بین فروشندگان با هدف جلب رضایت مشتریان محترم بنا شده است. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که ایجاد حساب کاربری و شروع به فعالیت در این فروشگاه به منزله مطالعه کامل و پذیرفتن کامل شرایط و قوانین این فروشگاه میباشد. تمامی این قوانین به منزله قرارداد حاکم بر فروشگاه و الزام آور برای طرفین میباشد.
عضویت در فروشگاه اینترنتی چیدمانک: بعد از ایجاد حساب کاربری و عضویت در فروشگاه چیدمانک به عنوان فروشنده، حساب کاربری شما باید توسط تیم پشتیبانی بررسی و سپس فعال شود. بعد از فعال شدن حساب کاربری شما، شما میتوانید در حساب کاربری خود محصول ایجاد نموده و شروع به فعالیت کنید. بررسی و فعال شدن حساب کاربری شما حداکثر 24 ساعت بعد از ایجاد حساب کاربری انجام میشود. پس از ایجاد حساب کاربری، یک پروفایل اختصاصی برای فروشنده ایجاد میشود و تنها خود فروشنده میتواند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشد.
در موارد خاص و به منظور جلوگیری از هرگونه کلاه برداری و یا سوء استفاده فروشگاه حق دارد تا به منظور احراز هویت، تصویر مدارک هویتی فروشنده را مانند تصویر کارت ملی، مدارک احراز سکونت، عکس و… را مطالبه نماید. بدیهی است که در صورت عدم همکاری فروشنده مدیریت فروشگاه حق دارد تا حساب کاربری فروشنده را غیر فعال نماید.
ایجاد محصول در حساب کاربری فروشنده: فروشندگان محترم میتوانند به تمامی دسته بندی های محصولات این فروشگاه دسترسی داشته باشند. لذا میتوانند محصولات خود را در دسته بندی های بسیار متنوع و مختلفی ایجاد نمایند. لازم به ذکر است که اگر دسته بندی مورد نیاز فروشندگان در فروشگاه وجود نداشته باشد، میتوانید به پشتیبانی فروشگاه اطلاع داده تا پس از بررسی دسته بندی مورد نظر را ایجاد نمایند.
محصولاتی که نمایش آنها در فروشگاه چیدمانک ممنوع است:
- انواع دخانیات مثل سیگار و تنباکو
- مشروبات الکلی
- آنتی ویروس eset
- اسپری های wd-40
- محصولات برندهای الیکس، دایلکس و لدورا
- محصولاتی که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
در صورت ایجاد این محصولات در فروشگاه چیدمانک، فروشگاه حق دارد این محصولات را حذف و یا از ادامه همکاری با فروشنده خودداری نماید.
شناسه کالا
طبق بند ذ ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شناسه کالا به این صورت تعریف شده است:
کدی چند رقمی که مبتنی بر یک نظام جامع طبقهبندی کالاست و مشخصات ماهوی هر قلم کالا احصاء و در یک سامانه ثبت می شود و به صورت رمزینه ( بارکد ) و یا نظایر آن بر روی کالا نصب یا درج می گردد. به عبارت دیگر شناسه کالا، زبان مشترک تشریح کالا در فرآیند تجاری کشور بالاخص بین سامانههای الکترونیکی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران، ثبتارش، پنجره واحد تجارت فرامرزی، بارنامه برخط، جامع انبارها و تدارکات الکترونیکی دولت خواهد بود. واردکنندگان و تولیدکنندگان ملزم شدهاند تا بر اساس آییننامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اخذ و نصب کد شناسه برای کالاهای وارداتی و تولیدی اقدام کنند.
مطابق اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت کالاهای گروه های زیر با برند ایرانی و غیر ایرانی میبایست درای شناسه کالا باشند:
- تلویزیون، مایکروویو/مایکروفر، یخچال/فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و کولر گازی.
وارد کردن شناسه این محصولات در هنگام ایجاد محصولات در بخش توضیحات محصول الزامی میباشد.
بروز بودن قیمت و موجودی محصولات: فروشندگان محترم موظف هستند تا بصورت مداوم قیمتها و موجودی محصولات خود را بروز نمایند. در صورتی که مشتری سفارشی را ثبت نماید به هیچ عنوان امکان افزایش قیمت وجود ندارد و مسئولیت به روز نبودن قیمت به عهده فروشنده میباشد. در صورتی که پس از ثبت سفارش فروشنده اعلام نماید که محصول ناموجود است و ناچارا سفارش را لغو نماید، مشمول جریمه خواهد شد. این جریمه شامل نصف کمیسیون فروش محصول میباشد. و در صورتی که این موضوع 3 بار تکرار شود حساب کاربری فروشنده به مدت 1 هفته غیر فعال شده و در صورت تکرار مجدد، فروشگاه از ادامه همکاری با فروشنده خودداری مینماید.
داشتن اطلاعیه هایی با مضمون “قبل از ثبت سفارش استعلام قیمت و موجودی بگیرید” به منزله به روز نبودن قیمت و موجودی کالا میباشد که باعث غیر فعال شدن کالا میشود.
رعایت اخلاق و صداقت در محتوا: عکس درج شده باید دقیقا عکس خود محصول باشد. عکس باید فاقد محتوایی غیر از خود محصول اصلی و با پس زمینه سفید و یا طوسی روشن باشد. عکس درج شده باید کاملا واضح و با کیفیت مناسب باشد تا کاملا معرف محصول باشد. مشخصات درج شده در قسمت محصولات باید دقیق و منطبق با خود محصول باشد. مشخصات باید کامل باشد تا در صورت مطالعه توسط مشتری هیچگونه ابهامی وجود نداشته باشد. در صورتی که محصول دارای لوازم جانبی و اقلام همراه باشد باید حتما در قسمت مشخصات قید شود. اگر محصولی در گذشته به همراه لوازم جانبی به فروش میرسید و امروزه دیگر لوازم جانبی همراه ندارد، حتما باید در قسمت توضیحات قید شود.
استفاده از عکسهای غیر واقعی و غیر منطبق با محصول و یا توضیحات گمراه کننده و غیر واقعی موجب نارضایتی مشتری شده و البته در صو.رت گزارش از سمت مشتری و احراز آن، موجب جریمه شدن فروشنده و در نهایت قطع همکاری میشود.
در موارد زیر فروشنده ملزم به پاسخ گویی و رفع مشکل یا خسارت مشتری است
- اطلاعرسانی نکردن شرایط ارسال و زمان ارسال و هزینه ارسال و به طور کلی هر موردی که خریدار قبل از ثبت سفارش باید از آن اطلاع داشته باشد
- قرار ندادن کد پیگیری ارسال توسط فروشنده در قسمت یادداشت سفارش و عدم دسترسی مشتری به پیگیری ارسال سفارش
- امکان پیگیری سفارش برای مشتری وجود نداشته باشد
- پاسخگویی و امکان ارتباط با فروشنده وجود نداشته باشد
- ارسال دیرتر از زمان اعلام شده بدون اطلاع رسانی به مشتری
- ارسال کالایی به غیر از کالای خریداری شده مطابق فاکتور
- ارسال کالای معیوب
- بستهبندی نامناسب و پرریسک کالا
- عدم تطابق اطلاعات کالای ارسال شده با مشخصات محصول داخل سایت
کمیسیون فروش محصول در فروشگاه اینترنتی چیدمانک: جدول کامل نرخ کمیسیون فروش محصولات در دسته بندی های مختلف را میتوانید در صفحه “جدول کمیسیون فروش” مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که این درصد فقط برروی قیمت کالاها محاسبه میشود و برروی هزینه های مالیات و یا هزینه حمل و ارسال محاسبه نخواهد شد. این نکته قابل ذکر است که تنها هزینه ای که فروشنده به عنوان کمیسیون پرداخت میکند همین درصدی است که مشخص شده است و هزینه دیگری پرداخت نخواهد کرد.
تسویه حساب با فروشندگان: فروشندگان محترم در موقع ثبت نام و تکمیل اطلاعات کاربری یک شماره حساب شبا به عنوان حساب بانکی خود به فروشگاه معرفی میکنند. این شماره حساب الزاما باید بنام خود فروشنده و مالک حساب کاربری باشد. ( در صورتی که مشخص شود حساب بانکی مطعلق به مالک حساب کاربری نیست، حساب کاربری غیر فعال میشود.) مبلغ فروش بصورت هفتگی و در پایان هر هفته به حساب فروشندگان واریز میشود. البته مبالغ مربوط به سفارشاتی که ارسال شده باشند و بدست مشتری رسیده باشد به حساب فروشنده واریز میشود. در صورتی که سفارش بدست مشتری نرسیده باشد، مبلغ آن سفارش در هفته بعدی به حساب فروشنده واریز خواهد شد.