ارسال سفارشات
بطور کلی با توجه به شرکتهایی که امروزه خدمات ارسال را انجام میدهند، راههای بسیار مختلف و متنوعی برای ارسال کالا وجود دارد. البته با توجه به نوع محصول ارسالی ( از نظر ابعاد و وزن، شکستنی بودن، مایعات و… ) هرکدام از این راههای ارسالی مزایا و معایب خود را دارند که شخص ارسال کننده باید به آنها توجه کرده و یکی از آنها را انتخاب نماید. در تمام مواقع هزینه ارسال به عهده مشتریان خواهد بود. مگر در شرایطی که فروشنده قصد اعمال تخفیف و یا شرایط فروش خاصی داشته باشد که بسته به نظر فروشنده هزینه ارسال مشخص میشود. بطور کلی سفارش دریافت شده را میتوان به 2 صورت “ارسال با نرخ ثابت” و یا “پس کرایه” انجام دارد. در روش اول همانطور که از نام آنها مشخص است، فروشگاه یک نرخ ثابت را برای ارسال در نظر میگیرد و زمانی که مشتری سفارشی را ثبت میکند برروی سبد خرید آن مبلغی به عنوان هزینه ارسال اضافه و دریافت میشود. که در این صورت هزینه ارسال تماما به عهده فروشنده میباشد. در روش دوم میتوان مرسوله را از طریق شرکتهای مختلفی ارسال کرد که شیوه پس کرایه برای دریافت هزینه ارسال را دارند. به عنوان مثال شرکت تیپاس، باربری ها و… از جمله شرکتهایی هستند که میتوان مروسله را بصورت پس کرایه با آنها ارسال کرد. در این صورت مشتری پس از دریافت سفارش مبلغ هزینه ارسال را پرداخت خواهد کرد.
مرجوع کردن کالا از سوی مشتری
مشتری حق دارد تا کالای دریافتی را به دلایل منطقی و مرسوم مرجوع نماید و مبلغ پرداختی را دریافت کند. این دلایل شامل (دریافت کالای معیوب، دریافت کالای مغایر با کالای سفارش داده شده، کالای تقلبی، کالایی که مجوز فروش و یا بهداشت ندارد، کالایی که مغایر با مشخصات داخل سایت باشد) هستند که مشتریان در صورت مواجهه با آنها حق عودت کالا و در صورت تمایل لغو سفارش را دارند. در صورتی که مرجوعی کالا فقط در شرایط خاصی قابل انجام باشد، مانند باز نشدن پلمپ، باز نشدن بسته بندی اصلی و… حتما باید در صفحه محصول توضیح داده شده باشد. در غیر این صورت حق اعتراضی وجود ندارد.
“در صورتی که فروشنده تمایل دارد شرایط مرجوعی دیگری غیر از اشرایط ذکر شده را داشته باشد، میتواند در صفحه محصول در مورد آن توضیح دهد و همچنین باید به فروشگاه اطلاع داده شود.”
نحوه مرجوعی کالا
اگر به دلایلی که در بالا ذکر شد مشتریان تمایل به مرجوعی کالا داشته باشند، پس از بررسی کارشناسان ما و انجام هماهنگی با فروشنده، آدرس ارسالی فروشنده در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. در این صورت مشتری بسته ارسالی را مستقیما برای خود فروشنده ارسال خواهد کرد. در صورتی که دلیل مرجوعی هرکدام از دلایل بالا باشند، هزینه مرجوع کردن مشتری تماما به عهده خود فروشنده خواهد بود. و در صورت تکرار زیاد علاوه بر آن جریمه نیز از سمت فروشگاه چیدمانک برای فروشنده در نظر گرفته خواهد شد.
توصیه چیدمانک: لطفا در بسته بندی و نحوه ارسال اقلامی که شکستنی هستند نهایت دقت را به عمل بیارید و ارسال را از طریق شرکت های مطمئن انجام دهید تا با مشکلاتی مانند شکسته شدن و… مواجه نشوید.